16 Ağustos 2017 Çarşamba

Diktiklerim : Pratik Lastikli , Düşük Omuzlu Kız Çocuk Elbise Dikimi


Çok sevdiğim bu modeli en son kızıma  diktim . Naz uzun zamandır bu tarz bir elbise istiyordu ama uygun bir kumaş bulamamıştım. Kendisi aşırı huylu bir çocuk olduğu için aplikeli  ve işlemeli tişört bile giyemez . 


 Kumaşı yine bu yaz Altınova pazarından  5 tl ' ye almıştım oldukça büyük bir parçaydı. Yumuşacık ,  pamuklu bir dokusu var. Yaka dikimini çok soran olduğu için özellikle yakın çekim yapmaya çalıştım , umarım faydası olur .



 Elbise kalıpsız . Tamamen kızımın beden ölçüsünü baz alıp  üzerime yapışmamasına dikkat ederek biçtim.  Üst  bluz kısmı  aynı resimdeki gibi.  



 Kol altını ve çevresini içine bastırıp diktim. Kumaşım likralı  olmadığı için esneme yapmadı. Sonrada güzelce ütüledim. 



Yaka için yine göz kararı yine iki parça kesip yanlarından birleştirdim.  Boy 23 eni ise 90 cm.  Bu genişlik size çok gelirse ölçülerini  daha küçük tutabilirsiniz. 




 Bluz ve fırfır için kestiğim parçanın ortalarından işaret alarak eşit bir şekilde yerleştirdim. Gördüğünüz gibi yanlar boşta. Kaymaması için mutlaka iğneleyin .





 Sonra aynı pantolon beli  yapar  gibi körük yapıp lastik geçiriyoruz.  Bu işlem tüm yaka çevresi için geçerli. 






Ben lastiği çok bol bıraktım çünkü çocuklar bu tarz yakaları kullanamıyor. Sürekli hareket halinde oldukları için o lastik yukarı çıkıp komik bir görüntü oluşuyor. Birde kendi kumaşından bant yapıp  elbisenin düşmesini engelledim. Ayrıca fiyonklu hali daha bir cici :)




Elbisenin etek kısmı içinde dikdörtgen bir parçayı büzüp bluzun altına  düz dikişle birleştirdim. 



Her zamanki gibi iç dikişleri makinemin zig zag ayarı ile temizledim. 






sevgiler  :)




4 yorum: