3 Kasım 2015 Salı

Diktiklerim : Pembe Plise Maksi Etek

Kendinden pileli , buruşuk kumaşlara bayılırım ama için işine dikiş girince iki kere düşünürüm çünkü pileli kumaşlar beni en az şifon kadar zorlar. Bu kumaşı geçtiğimiz yaz yine Ayvalıktan almıştım , geçen gece bir hevesle oturup çok şükür sorunsuz dikebildim .


Aslında dikiş detayları burada ayrıntılı olarak bahsettiğim beyaz etekle aynı .Tek fark bu eteğin boyunun maksi boyda olması . Fotoğraf çekimlerini evde yapınca tam boy çekemedim , altına istediğim ayakkabıyı bulunca güzel , net bir yazı daha hazırlarım .


             Fotoğraflar için acele edince eteği gerektiği gibi ütüleyemedim , kusura bakmayın .


 Elime geçen yada eski kıyafetlerimden kalan astarlarımı  söker  ve mutlaka  saklarım . Bu astarda onlardan biri  . Arasam bulamazdım :)  Eteğim kloş değil,  geniş dikdörtgen halinde kesilmiş bir kumaşın lastiğe geçirilmiş hali diyebiliriz.


 En korktuğum kısmı etek ucuydu ,Çünkü bu tip kumaşlarda kıvırma işlemi pilelerin bozulmasına yol açıyor , Kıvırma  işleminide çok ince ince  yapıp , diktim . Bir yandan da ütüyle açılan pileleri düzelttim. Eğer kumaşım atan bir kumaş olmasaydı uçlarını  kesip o haliyle bırakırdım. 


Şu sıralar sürekli kombinlerimde kullandığım pembe leopar desenli portföy çantanın dikim aşamaları bu yazımda vardı. 


Üstünde oturduğum Marilyn Monroe desenli  deri pufuda yakın bir zamanda  ben kaplamıştım . Bu kumaştan o kadar çanta dikmiştim ki  şimdilerde  geriye kalan 20 metre kumaşı artık  ev dekorasyonunda kullanıyorum :) Zaten artık siparişleri sadece özel durumlarda alabiliyorum .

pembe plise etek   -   ben diktim 
beyaz tişört -  pazardan 
kot ceket - çok eski  /  kumaş boyasıyla boyamıştım
pembe leopar desenli portföy -   ben diktim





1 yorum: