7 Ocak 2014 Salı

SİYAH KLASİK ELBİSE


Bu elbisenin kalıbını havacılığa ilk başladığım şirket olan  Pegasus havayollarına ait bir uçuş formasından çıkardım.O zamanlar bizim formamız lacivert - bordo rengindeydi. Nerden aklına geldi derseniz sekiz senelik uçuş hayatımda tüm formaları hatıra olsun diye saklamıştım ,  binbir bahaneyle   hiçbirini de şirkete geri vermemiştim . Tabi bir gün gelecekte bu formaları dikişte kalıp olarak kullanacağım hiç aklıma gelmezdi :)



Kumaşı nereden aldığımı tam hatırlamıyorum ama sanırım annem Kadıköy cuma pazarından alıp göndermişti.Baya kalın likralı yarı polyester yarı pamuklu bir kumaş. Üzerinde silik silik çizgiler var.Kumaşı ilk başta hiç beğenmemiştim ama sonradan elbiseyi biçtikten sonra hoşuma gitti.



  Yaka ve ön gövdede yarım bir ince fermuar detayı var. İlerleyen günlerde farklı bir renginide dikmeyi düşündüğüm için dikim aşamalarını şimdilik yayınlamıyorum. Pens veya herhangi başka bir detay yok .Kapri kolu seviyorum  bu elbisede de yine bu modeli kullandım .Etek boyunu ise diz  hizasında bıraktım .




              Kumaşı  biçerken kalıbında hiç bir değişiklik yapmadım.Uçuş formamı giydiğim yıllarda 36 bedendim , biraz daha kilo vermeyi istediğim için özellikle  elbiseyi dar yaptım.Geçtiğimiz yaz yaklaşık 8 kilo verdiğim için neredeyse tüm kıyafetlerimde tadilat ve daraltma işlemi yapmıştım. Ne yazık ki sezeryan göbeğinden kurtulmak pek kolay olmuyor. Son kalan  üç kilomuda verirsem şu fırlayan göbekten de kurtulurum diye ümit ediyorum :)




elbise - ben diktim 
leopar  suni deri portföy - ben diktim 

                                                                                            SEVGİLER :))

14 yorum:

  1. ellerinize sağlık yasemin hn.dikimler iyi ve güzel ama ben küstüm size çünkü dikiş dışında hep sarı saç boyamayla ilgili bilgi veriyorsunuz ama nasıl kilo verdiğinizi yayınlamadınız henüz belki benim işime de yarar benimde ihtiyacım var fazlalıklardan kurtulmaya...
    içten cevabınızı sabırsızla bekliyorum.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küsmeyin Berna hanım ilk fırsatta detaylı bir post hazırlarım merak etmeyin :)))

      Sil
  2. Bide kalem elbise sevmem diyorsunuz . Dar kesim elbise ne de yakışmış oysa. Güle güle giyin.

    YanıtlaSil
  3. güzel bir elbise olmuş, elinize sağlık. Çantalarınız gerçek deri mi suni deri mi?

    YanıtlaSil
  4. çok güzel bir ebise olmuş çok yakışmış. iyi günlerde giy,. :)

    YanıtlaSil
  5. tek kelime HARİKASINIZ.dikiş sabır işi gerçekten BRAVO.giyinmek sizde ihtiyacın çok ötesinde görüyorumki.ben sizin gardrobunuzu merak ediyorum onca çanta ve kıyafeti nerede bulunduruyorsunuz?SEVGİLER :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Sevgi hanım , çok geniş bir gardrobum var zaten özel yaptırmıştık ama artık eşimin kullandığı alanıda kullanıyorum :)) Giymekten sıkıldıklarımı bazen blogda satışa koyuyorum yada ihtiyacı olanlara veriyorum .

      Sil
    2. çok tatlısınız ne deyim MAŞALLAH :)

      Sil
  6. Yasemin hanım lütfen bana darılmayın ama bu elbise modeli göbeğinizi ortaya çıkarmış zaten sizde bunu dile getirmişsiniz ki dikiş konusundaki kabiliyetinizi ayakta alkışlıyorum.Normalde giydiğiniz kıyafetlerde göbeğinizin olduğunu farketmemiştim. Gayet fit görünüyordunuz halbuki. Doğum sonrası sizdede göbek kalmış sanırım. İşte bedenimizdeki fazlalıkları dikkate alarak kıyafet ve model seçimi yapmamız gerektiğini birkez daha anlamış olduk.Sanmayın ki bende manken gibiyim.Ne evliyim ne de çocuğum var dolayısıyla doğum da yapmadım ama dikkat etmeyince bende de fazlalıklar sağdan soldan fışkırabiliyor. Kırılmadınız değil mi sözlerim için?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır tabikide kırılmadım zaten yazımda belirtmiştim bu elbiseyi özellikle daha da kilo vermek için dar diktim yoksa zaten göbek resimlerde de çok belli. O da nazarlık olsun olmaz mı :)

      Sil
  7. Gerçekten çok şık bir elbise olmuş ve sizede çok yakışmış :)) Sevgiler...

    YanıtlaSil