4 Şubat 2013 Pazartesi

BENEKLİ HIRKA


Aslında bu kumaşı elime alır almaz aklımdaki  ilk model bir elbise dikmekti ama elbise yerine hırka oldu bu benekli kumaş.



                     Kumaş kalın penye ve jarse karışımı bir kumaş.Hediye gelen kumaşların son serisinden :)




İlk başta elbise olarak biçtim .Yanlarını geniş çan olarak bıraktım.



         Elbisenin boyu kısa gelince bende ortadan ikiye bölüp güzelce kestim.Hırka oyuntusunu verdim.



                                     
                                                      Tüm çevreye boylu boyunca bant geçtim.



               Kol ağızı ve etek uçlarını teyelleyip sadece kıvırdım.Kumaş kalın olduğu için kıvrılma,esneme olmadı.



                                                               İç kısımlarını zig zag dikişle temizledim.



                                                       Göğüs altından siyah plastik çıt çıtla tutturdum.
  



Önceden yıkamış olduğum kumaşı dikiş bittikten sonra hafifçe ütüledim.Ütüden sonra ön tarafa geçtiğim bant ve etek uçları daha düzgün oldu   :)   GÖRÜŞMEK ÜZERE :)


45 yorum:

  1. yasemin hanimcigim ellerine saglik cok guzel olmus.ayrica sayenizde dikis hakkinda pratik olarak cok sey ogrendim.tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  2. bu renk çok yakışmış, güle güle kullan

    YanıtlaSil
  3. Penye gibi durmuyor cok hos tok bir goruntusu var ellerine saglik cok da temiz calismissin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet jarseyle penye karışık kalın bir kumaş :)

      Sil
  4. gercekten cok güzel olmuşş...özellikle böle ayrıntılı anlatman benim gibi acemiler için büyük yol gösterici oluyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çok profesyonel sayılmam zaten meryemcim zaten çok basit diktiklerim pratik çoğuda kalıpsız :)

      Sil
  5. Çok hoş olmuş , elinize sağlık.. Böyle desenleri aşağıya doğru büyüyen kumaşları çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
  6. hırka olarakta çok güzel olmuş ellerine sağlık yasemincim kumaş çok güzelmiş

    YanıtlaSil
  7. elbisedense daha kullanışlı ve güzel olmuş.. elinize sağlık..güle güle giyinin:)

    YanıtlaSil
  8. Yasemin hanım merhaba gene çok hoşsunuz biraz alakasız olacak ama boyunuz kaç cm acaba.

    YanıtlaSil
  9. çok hoş olmuş kumaşı da çok beğendim ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Cok guzel olmus daha da onemlisi cok yakismis. Ellerine saglik:)

    YanıtlaSil
  11. Şahane bir elbise olurdu fakat hırkası da çok şahane olmuş:). ikinci resim katalog için hazırlanmış gibi :). Çok muntazam dikmişsiniz ellerinize sağlık.. ben çok beğendim doğrusu elbise halini de hırka halinide maşaAllah...her zamanki gibi size de çok yakışmış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boyu biraz kısa kaldığı için pek tercih etmedim elbiseyi.Güzel yorumunuz içinde çok teşekkür ederim .

      Sil
  12. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık.. çok beğendim:)

    YanıtlaSil
  13. ooo hırka olarakda cok hoş olmuş ve cok yakışmış tatlımm...

    YanıtlaSil
  14. ohoh pratiginden yine bi kiyafetin oldu cok hos ellerine saglik

    YanıtlaSil
  15. neye niyet neye kısmet :)yine çok güzel olmuş canım;)
    kumaşın aşağıya doğru yoğunlaşan desenleri de ayrı bir hava katmış hırkaya..

    YanıtlaSil
  16. cox gozel YAsemin xanim,beyendim.Gule-gule geyinin!

    YanıtlaSil
  17. Böylesi de güzel olmuş yasemin hanım, kısa geldiyse de sorun yok demokrasilerde çareler tükenmiyor;) güle güle giyilsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çare çok :)) teşekkür ederim.

      Sil
  18. ellerine saglık.iyi günlerde giy:)

    YanıtlaSil
  19. RENK VE DESEN ÇOK GÜZEL VE ORTAYA ÇIKAN HIRKADA ÇOK ŞIK ... GÜZEL GÜNLERDE MUTLULUKLA GİYİLSİN İNŞALLAH

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Neslihan çok teşekkürler :)

      Sil
  20. Çok pratik dikiyorsun Maşallah :) Senden öğrenecek çok şey var bir daha anladım :) Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman kısıtlı birde çocuklu olunca pratik olmak kaçınılmaz :) Çok teşekkür ederim Pınar :)

      Sil
  21. harika bir blog bu hele çantalarınıza bayıldım Sizde çok hoşsunuz yasemin hanım iyi geceler zeynep ben.

    YanıtlaSil
  22. Çok pratiksin gerçekten. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  23. ooo ben yokken neler yapmışsın öyle marifetli yasemin

    YanıtlaSil
  24. Siz yokken çok çalıştım çokkkk :))

    YanıtlaSil