28 Eylül 2012 Cuma

UÇUŞ HOSTESLİĞİ HAKKINDA BİLGİLER...





 Blog açalı 3 gün olmama rağmen sanırım,
 insanların en çok merak ettiği yönüm mesleğim olan hosteslik .Yani havacılık deyimiyle kabin memurluğu.8 seneye yakın bir süre yapmış olduğum mesleğimi ne yazık ki doğumdan sonra bırakmak zorunda kaldım.Eğer çocuğunuzu bakıcı elinde büyütmek istemiyorsanız bu işten vazgeçmek kaçınılmaz.Gidilen uzun süre dış ülke yatıları,belirli bir saatinizin ,hafta sonunuzun olması özellikle yaz sezonu deli uçup denize sadece havadan bakmak en zor tarafları olsa gerek.Ama bir o kadarda güzel değisik ülkeler,yapılan alışverişler,formanın size kattığı alım ,dolgun maaş,uçuş primleri,uçuşta yaşanan komik olaylar,güzel dostluklar,arka galleyde yapılan dedikodular ve daha neler neler....Hostes olmanın en önemli şartı iyi derecede yabancı dil biliyor olmak.Ben İngilizce ve Almanca biliyorum ve bunların sayesinde mesleğimde hep yükseldim.Eğitmen ve kabin amiri oldum.Ben nasıl olsa güzelim kıvırırım düşüncesi çok yanlış.Sırf torpille girip yabancı dili zayıf olduğu için yolcunun yerini değiştiremeyenleri ben çok iyi biliyorum.Bu işte torpil ne yazık ki pek işe yaramıyor bir süre sonra yabancı dilinizin olmaması ,performans olarak düşük olmanız sizi sezon sonu elenenler listesinde yer almanızı sağlar ,ayrıca inanın bu tipler kabinde çok sırıtıyor. Ben Antalya da yaşıyorum ve bu yüzden şanslıyım çoğu şirketlerin bulunduğu bir yer Antalya.Her gün yüzlerce uçak iniyor buraya.Free bird,pegasus,atlas,sky,tailwind hava yolları, yeni açılan vıp hava yolları ve daha aklıma gelmeyenler. Eğer İstanbul da yaşıyorsanız gene bu şirketlere başvurabilirsiniz. En önemliside Türk hava yolları....Her hostesin hayali....


Bu şirketler her sezon başı yani şubat mart gibi kabin memuru alır ,eğitir ve sezona hazırlar.Eğer tecrübesizseniz bu eğitim süresi daha uzun tutulur.İş ilanları internette, gazetede çıkar ama siz bu şirketlere internetten insan kaynakları bölümünden de başvurabilirsiniz.Eğer imkanınız varsa havayollarına elden de cv bırakabilirsiniz.Her şirket eğitimini kendi verir ve dışarıdan verilen uçuş hostesliği kurslarına katılmanız şirket üzerinde pek etki yapmaz.Genelde sözlü ve yazılı mülakat yapılır,eğitim süresince de başarılı olursanız artık uçmaya hazırsınız demektir.Ama eğitim süresinide hafife almayın çünkü o da bir o kadar zorludur.Değişik terimler,hiç bilmediğiniz uçak tipleri,emergeny,mock up,sınavlar ve daha niceleri.....Ama uçağa alıştınız an orası sizin eviniz olur,biraz uçuşlar azalsın hemen özlersiniz uçağın motor kokusunu.Eğer şirket sizden memnunsa bir sorununuz yoksa sezon sonu çıkartma pek olmaz.Sözleşmeniz uzatılır.Umarım bu yazım kabin memuru olmak isteyen arkadaşlar  için yararlı olur faydam olursa ne mutlu bana....Sorularınız olursa gene burada paylaşalım.


.Sizlerden gelen tüm soru ve cevapları genel bir başlık altında son olarak  bu sayfada  yer alan yazıda tekrar  topladım. Lütfen sorularınızı göndermeden önce yazımı okuyunuz sürekli aynı tip gelen soruları artık yanıtlamıyorum.Hosteslik hakkında en çok sorulan soruların cevabı için de buraya bakabilirsiniz.



202 yorum:

  1. yaz tatilinde çalışmak diye bir kavram havacılıkta olamaz çünkü sözleşme yapıyorsunuz bu şekilde başvuru yaparsanız hiç bir havayolu sizi almaz okulunuzu bitirin , dilinizi geliştirin ondan sonra başvuru yapın

    YanıtlaSil
  2. Merhaba :) Benim söyle bir sorum olacakti. Ben üniversiteye basliycam ve ilerde yapmak istedigim meslek Hosteslik. Bunun icin 'Sivil Havacilik ve Kabin Hizmetleri ' bölümünü okumak zorundamiyim ? Cünkü duydumki THY lise diplomasi ile de aliyorlarmis. Yani bu bölümü okumak bana ne kazandirir ? Yoksa baska bir bölüm okuyup hosteslikten(belirli bir yasa kadar oldugu icin) sonra yapabilicegim bir meslegim olmasi daha mi mantikli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okul okumak zorunda değilsiniz her şirket böyle bir kural koymuyor bence başka bir bölüm okuyup meslek sahibi olmalısınız

      Sil
  3. merhaba :) ben kucuklugumden beri hostes olmak istiyorum ama boyum 1.60 bu yüzden sansız hissediyorum. rica etsem boy sınırı tam olarak kac ? öğrenirsem rahatlıycam cook teşekkür ederim :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her şirket boy kuralı koymuyor yani biraz sizinle de ilgili durum bence o kadar boy unsuruna takılmayın benim çalıştığım şlirkette 1.60 dan daha kısa kızlarda vardı.

      Sil
  4. Meraba ben hosteslik kursuna yazilicam İzmirde 1 sene ingilizce kursuna gidicem deulcom hosteslikkursu her gun ingilizce dersi alicam haftasonlarida hosteslik kursu alicam boyum 1.78 universtte okumam gerekirmi sizce burda sertifika veriyolarmis sizce garantisi olurmu kursun iyi bi kurs yerine benziyodu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç bir havayolu dışarıdan alınan sertfakayı kabul etmiyor paranızı çöpe atmış olursunuz ayrıca o tarz kursların iş garantiside yok oraya vereceğiniz parayı çok iyi bir dil kursuna verin derim

      Sil
  5. Merhaba yasemin Hn. 1 yil yurtdisinda dil Eğitimi aldim iyi derece ingilizcem var mayis ayinda Pegasus kabin memuru mulakatlarina girdim ön mülakattan geçtim boy-kilo,ingilizce test , ingilizce test ve kişilik envanteri geçtim son kurul mülakatım Türkçe sohbeti şekilde geçti daha aradığımda kurul mülakatım olumsuz olduğunu nedeni söylemediler kurul mülakatında tanıştığım kişileri pegasusda tanıdıkları olduğu için kurul mülakatlarını geçtiler tekrar başvurduğumda tekrar mülakat çağırma şansım var mıdır yardımcı olursanız sevınırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. torpil olduğunu pek zannetmiyorum çünkü havayolları gerçekten çok iyi eğitimli kişileri seçiyor , tekrar başvuru yapabilirisiniz tabi , bence başka havayollarınıda denemelisiniz

      Sil
  6. Merhaba yasemin hanim bende hostes olmak gerçekten çok istiyorum ama bi kaç sorum olucak benim yüzümde çiller var acaba buna takılırlar mi yani olumsuz mu olur bide yabancı dilim orta seviyede acaba çok mu olumsuz olur benim için. Boy kilo tutuyo ama bu iki sorunum var yani o kadar bilginiz varsa cevap verirseniz gerçekten çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yabancı dilinizin orta dereceden daha yüksek bir derece de olmalı ki mülakatları geçebilesiniz. Çillerinizin çok sorun olacağını zannetmiyorum sonuçta makyajla bir şekilde kamufle edebilirsiniz

      Sil
  7. merhaba yasemin abla ben hostes olmak istiyorum fakat kafamda bazı sorular var bunlara acıklık getirirseniz sevinirim..
    öncelikle merak ettiğim şeylerden biri bu ;
    uçuştan sonra vardığımız sehirde veya ülkede gezilecek zamanımız oluyormu yoksa mesela antalya ya gittik bir saat sonra ucakla geri mi dönüyoruz gezmeye vakit kalmıyor mu. Ve sürekli havada olundugu için kızlar için söylüyorum ilerde cocuk sahibi olmama olasılıgı olabiliyor mu. sorularıma cevap verirseniz sevinirim. simdiden tesekkürler iyi aksamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğer git gel uçuşu ise sadece yolcu almaya vaktimiz oluyor. Yerde fazla kalmıyoruz. Ama yatı görevi var ise konaklama söz konusu tabi.Çocuk sahibi olmama durumu yok tabiki ama hamileyken özellikle ilk 3 ay uçuşa gitmek sakıncalı

      Sil
  8. Merhaba Yasemin hanim ; Blogunuzu gercekten basarili ve ise yeni baslayacaklar icin son derece yararli buluyorum. Ben 25 yasinda ingilizceyi iyi derecede bilen 1.64 boyunda 53 kiloyum. Ancak bur cilt hastaligim var Vitiligo ve ellerim beyaz . bu hosteslige basvurmama engel mi acaba ? tesekkurler iyi gunler diliyorum

    YanıtlaSil
  9. Merhaba yasemin hanım 2 gözümdede uzağı görme sorunum var ama gözlük takabilicek kadar ciddi değil yalnız heyet raporunda gözümde sorun olduğunu belirttiler bu mülakatta sorun olurmu gözümde hastalık yok sadece uzağı görememe

    YanıtlaSil
  10. mrb yasemin hanım uçak hostesligi için havacılık okulunu okumak şartmı?bu bölümü okuyanlara öncelik tanınıyormu?ve torpilde işliyor diyorlar dogrumu.bunlar kafamı karıştırıyor ve ümidimi kırıyor:( yaş boy kiloda sorun yok ve ingilizcemde çok iyi sayılmaz kursa gittim ama pek memnun kalmadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. torpil ne yazık ki her yerde , sadece havacılıkta yok .Torpili genelde dili olmayan ,bu iş için yetersiz insanlar kullanıyor kendine güveniyorsan zaten torpile ihtiyacın olmaz Zaten o torpillilerde sezon sonu tek tek dökülüyorlar .Okul okumanın şart olduğuna inanmıyorum her hava yolu şirketi böyle bir şart koymuyor.

      Sil
  11. Merhaba Yasemin Abla, ben 17 yasindayim 1.67 boy 45 kilom var liseden sonra sivil havacilik kabin hizmetleri bolumu 2 yillik okuyacagim ama soracagim sorular var

    -ingilizcem iyi degil kac yila kadar super derecede ogrenebilirim
    -ingilizceyi ogrensem ucusta sonra hangi dil en cok kullaniloyor
    -universitede o bolumun mezunu olursam daha mi cabuk kabin amiri olunuyor
    -benim goz sorunum var ama kendime gozluk yakistoramoyorum diye takmiyorum sorun olur mu cok

    sorularimi cevaplarsaniz cok sevinirim Yasemin Abla.. Simdiden Tesekkurlerr :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi derecede ingilizce öğrenmeniz size kalmış ama 6 ayda olmuyor ne yazık ki , ingilizceden sonra almanca olabilir , kabin amiri olmanız şirket içi performansınıza ve tecrübenize bağlı ve gözlük değil de lens takabilirsiniz.

      Sil
    2. cok tesekkur ederim yasemin abla bu yil kursa gidicem 3 yillik bide 2 yil universitede gorucem bana cok yardimci olur mu

      Sil
  12. Merhaba Yasemin Hanım.
    Yaşım 18. Çocukluğumdan beri host olmak istiyorum benim için çok büyük bir hayal boyum 1.75 75 kiloyum Almancam ana dilim gibi ama ingilizce pek bilmiyorum ama hemen kursa yazılmayı düşünüyorum . Liseyi bitirdikten sonra sadece almanca ve ingilizce dilim olsa herhangi bir bölüm ya da sivil havacılık gıbı üni şart mı ? yoksa sadece dil ile çözünülür mü çok merak ediyorum .
    Sorumu yanıtlarsanız çok memlun kalırım şimdiden teşekkürler iyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır okul bitirmeniz şart değil dilinizin olması hatta 2 dilinizin olması çok büyük bir avantaj

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim yasemin hanım bir sorum daha olacak idi sınav a girerken sınav dili türkçe mı yoksa ingilizce mı oluyor ? tekrardan teşekkürler

      Sil
    3. yabancı dil genelde sözlü ve yazılı olarak yapılır , son aşamada ise Türkçe mülakat yapılır

      Sil
    4. Merhaba Yasemin hanim benim sorum izmirde yasiyorum ve thy da calismak istyorum mulakatlar da eğitimde ve normal çalışma sürecinde istanbuldami yasamam gerekiyor. ?

      Sil
    5. izmirde de iz air ve pegasusun ekipleri var onlarda başvurabilirsin

      Sil
  13. Yasemin abla bende hostes olmak istiyorum ama burnumdan ameliyat oldum ve burun üzerinde dikiş lekesi kaldı bu hostes olmama engel mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok dikkat çekmiyorsa sorun olmaz , makyajlada kapatabilirsin ama çok göze batıyorsa sorun olur :(

      Sil
  14. Merhaba Yasemin Abla, 15 yaşındayım ve geleceğe dair planlarımı şimdiden yapıyorum. Hostes olmak istiyorum, kilom ve boyum yerinde. İngilizceyi ana dilim gibi biliyorum ve sınavları geçeceğimi biliyorum ama benim korkum Türkçe olan mülakat. Mülakatlarda nedense çok heyecanlanıyorum genelde cevap veremiyorum ya da alakası olmayan cevaplar veriyorum. Öneriniz nedir?
    Ayrıca, hostes olmak bir yere kadar, demek istediğim yaş sınırından sonra ne yapmak gerekir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heyecan yapacak bir şey yok ama

      büyük havayolları thy gibi şirketlerden emekli olup uzun yıllar bu mesleği yapabilirsin fizik ve görüntüylede ilgili biraz

      Sil
  15. Malesef makyajla kapatılacak birşey değil çok kötü durmuyor ama belli oluyor çok. :( hiç mi ihtimal yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim keşke elimden gelen bir şey olsa ama ne yazık ki görüntüye çok önem veriyorlar ben sana hayır olmaz diyemem ama bu ameliyat izine takılacaklardır yüzünde olması çok büyük dezavantaj

      Sil
  16. Yasemin hanım merhabalar,size mail attım cevap gelmedi burdan sorularımı sormak istedim.Öncelikle thy kabin memuru alımı nı her sene mi yapıyor?belli bir tarihte mi nerden takip edebilirim ? birde yurt dışı uçuşlarında gezme imkanımız oluyor mu ? belirli izin günleri var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet her sene oluyor hatta yılda birden fazla da oluyor internetten başvuru yapabilirsiniz ihtiyaç halinde zaten sizi ararlar , 1 seneyi doldurduğunuz takdirde yıllık izin hakkınız tabikide var , onun dışında mazaret izni alabilirsiniz , eğer gittiğiniz yerde konaklayacaksınız gezme imkanınız oluyor

      Sil
  17. ben mersinde yaşıyorum hosteslikte farkeder mi tek istanbul antalya filan mı eğer hostes olursam şehir değişkliğide yapabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şirketinizin ana merkezi neresiyse ikametgahınız orada olmalı

      Sil
  18. Yasemin hanim kolda dikis izi sorun olurmu

    YanıtlaSil
  19. merhabalar öncelikle. ben bu sene hosteslik sınavına girmeyi istiyorum b1 seviyesi ingilizcem var ve boy kilo hepsi bana uyuyor. piyasada bir cok hosteslik kursu var sizce gitmeli miyim gerek var mı yoksa boşa zaman kaybımı yardımınıza ihtiyacım var şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha önce bu soruyu defalarca cevaplamıştım , hosteslik kursları havayolları tarafından geçerli sayılmıyor ona vereceğiniz bir dünya parayı iyi bir ingilize kursuna verin

      Sil
  20. merhaba ben 19 yaşındayım türk hava kurumu üniversitesi kabin hizmetleri okuyacağım sizce bi hatamı yaptım yoksa faydası olur mu stewart olmak biraz zor dediler erkekler pek tercih edilmiyomuş galiba birde göğüsümde kartal dövmesi var boyutu biraz büyük ama gömlek giyidiğimde kesinlikle gözükmüyor iş başvurusunda sorun yaratırlarmı dövmeden kaynaklı hiç bir hava yolu şirketinin işe alınmıyacağını duydum :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben steward olmak için üniversite bitirmenin gerekli olduğunu düşünmüyorum , havayolları alım sırasında dışarıdan bitirdiğiniz okullar için öncelik tanımıyorlar her zaman söylüyorum istediğiniz okulu bitirin yabancı diliniz zayıfsa işe kesinlikle alınmıyorsunuz
      Dövme meselesine gelince görünmeyecek bir yerde olmalı ,son olarak evet her şirket steward almıyor ama alan şirketlerde çok sizde onlara başvurursunuz

      Sil
  21. yasemin hanim blogunuzu bulmak ve okumak beni cok mutlu etti daha once hic aklimda olmayan hosteslik meslegi 2 kiz kardeside hostes olan bir yakinim sayesinde hayatima girdi henuz bir basvurum yok cunku boyum 160 ve umudumda yok fakat bu yakinim ozel jet hosteslerinin boy sinirlamasi olmadigini ve aksine kisa boyun avantaj oldugunu belirtti evliyim ve 2 yasinda kizim var fakat maddi sikintilar yuzunden daha cok para kazanma amaciyla bu meslegi yapmak istiyorum kizimin gelecegi icin 27 yasindayim sizce hayal kurmamalimiyim yoksa sansim var mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yakınyabancı dilarınız size yanlış bilgi vermiş jet hosteslerinde özellikle uzun boylu ve zayıf olanlar alınıyor , hayal kurun tabi yabancı diliniz iyi derece de ise normal havayollarınada başvurabilirsiniz, yaş için geç kalmış sayılmazsınız

      Sil
  22. merhaba,
    Ben bankacılı ve sigortacılık ön lisans mezunuyum
    hostes olmayı çok istiyorum ve bunun için ingilizce eğitimi alıcağım
    sadece hostesler için açılan ingilizce kursları var, birde normal dil okulları, sizde hangisi daha yararlı olur?

    YanıtlaSil
  23. merhaba yasemin hanım :) uçuşlarda konaklanacak olan yerleri kimler ayarlıyor ? bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu soruya yüzlerce kez cevap verdim lütfen sayfada yer alan yeni düzenlediğim yazıyı okuyun yukarıda linki var , tekrar tekrar aynı şeyleri cevaplamak gerçekten çok yorucu oluyor

      Sil
  24. Tüm yorumları okudum. Bilgi verdiğiniz için teşekkürler. Tk'da daha önceden çalışmış mıydınız? Yorumlarda rastlayamadım, belki ben kaçırdım. Ben THY'nin host alımlarına başvurmayı düşünüyorum bu yıl, advanced düzeyde İngilizce biliyorum. Şu an üniversite öğrencisiyim, THY'de lise mezunu kabin memuru ağırlığı son yıllara doğru azaldı mı? Üniversite mezunları mı daha çok alınıyor? Son alarak yolcu yerini bile değiştiremeyen torpilli kabin memurları tk'da mı? Olmamasını ümit ediyorum :) Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır lise mezunlarıda alınıyor ama ünüversite mezunları da çok başvuru yapıyor havayollarıda daha çok onları tercih ediyor. Ben tk da çalışmadım iki ayrı özel bir havayolunda uçtum. Ama torpil yerde ne yazık ki sınıflandırmak yanlış olur

      Sil
    2. Cevabınız için teşekkürler.

      Sil
  25. Yasemin hanim, oncelikle Allah sizden razi olsun yardimci oldugunuz icin. Verdiginiz cevaplardan birinde egitim sirasinda ucaktan atlayis vs oldugunu soylediniz. Bu uygulamali olarak mi yapiliyor? Az derecede de olsa yukseklik korkusu olan bir kimse yapamaz mi bu meslegi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır o slide dan atlama bottan atlıyoruz bununla ilgili gerekli görseller ve videolar internette var bakabilirsiniz , yükseklik korkusu ve hosteslik ikisi çok zor

      Sil
  26. Merhaba Yasemin hanim oncelikle bilgilendirmeleriniz için teşekkürler. Benim de bir sorum olacaktı. 2 yıl önce skolyoz ameliyatı geçirdim şuan omurgamda çubuk ve vidalar takılı. Bunun bana bi engeli olurmu yani elenir miyim ? Bu arada üniversite mezunuyum öğretmenlik bitirdim 92 doğumluyum boyum 1.64 kilom 48 İngilizce bilmiyorum fakat öğrenmeye başladım. Bendeki şartlar boyle yani :) cevabınız için şimdiden tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dış görünüşte herhangi bir duruş bozukluğu yoksa sorun olmaz ama x rayden geçerken size sorun çıkartacaktır

      Sil
  27. Merhabalar Yasemin hanım . Ben 19 yaşındayım lise mezunuyum . THY Kapadokya'da açmış oldugu hosteslik programına gitmeyi düşünüyorum 48 kiloyum 1.68 boyundayım . Ingilizcem orta ama kursa gidiyorum ve kısa sürede cok iyi olacağını düşünüyorum daha sonra Almanca kursuna gidicem . Ama benim bir sorunum var sag gözüm görmüyor kaza geçirdiğim için diğer gözümde hic sorun yok % 100 görüyor görmede problemim yok . Ama dedigim gibi sag hic görmüyor renkli gözlüyüm iki gözüm farklı renk . Bu benim hostes olmama engel olur mu ?

    YanıtlaSil
  28. Öncelikle merhaba. Bende hostes olmak istiyorum. Aslında hemsireyim ve biyerde bu tür mesleklere ayricalik tanindigini duymustum(ilk yardim bildigimiz icin falan) sizin bu konuda bir bilginiz var mi acaba? Birde uzagi goremedigim icin lens kullaniyorum saglik raporunda sorun olma ihtimali varmi? Simdiden tesekkur ederim😊

    YanıtlaSil
  29. lens sorun olmaz ama hemşire olmanız size pek avantaj sağlamaz zaten herkes ilk yardım eğitimini alıyor

    YanıtlaSil
  30. İyi günler yasemin hanım öncelikle bizlere yardımızdan dolayı çok tşk etmek istiyorum.Ben 2 yıl önce isviçreden Antalyaya evlendiğim için geri dönüş yaptım, almancam ingilizcem var ayrıca çifte vatandaşım bunu sorun yaparlarmı? Belki soran olmuştur her yorumu okuyamadım gözlüğüm ve lensim var gözlükle çalıştırıyorlarmı? Boy kilo okul herşey kriterlere uyuyor , fakat şansım olurmu bilemiyorum..küçüklük hayalim bu meslek o yüzden gerçekleştirmek istiyorum, 17.10 da sunexpresse başvurdum nezaman yanıt alırım acaba? Tüm sorularımı cvplarsanız çooook memnun olurum...çoook çoook sağolun kendinize iyi bakın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lens takma şansınız varsa sorun olmaz ayrıca Türk vatandaşı iseniz sorun yok ama yeşil pasaportla giiriş çıkış yapamazsınız normal tc pasaportunuz olmalı başvuru yaptıysanız alımlar sırasında mutlaka arıycaklardır başka şirketlerede başvuru yapın madem antalyadasınız tailwind ve free birdede başvurun

      Sil
  31. evli çiftler aynı uçakta host ve hosteslik yapabilir mi

    YanıtlaSil
  32. yasemin ablacım pegasusda çalışmak için antalyada mı yaşamam gerekicek lütfen bunun cevabı cook önemli :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pegasus kabin memurlarını Antalya ve İstanbuldan alıyor

      Sil
  33. Yeni başlayan bir kabin memuru her tür uçaklarda görev alabilir mi yoksa boeing veya airbus tip ucaklarda gorev alabilmek icin ne yaomak gerekir. Sizce bi kabin memurunun gorev yapacagı ucak hangisidir ve bunun icin ne yapmalıdır?
    Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şirketin bünyesinde hangi uçak tipi varsa ona görev alırsınız size kalmış bir durum değil yani

      Sil
  34. Merhaba yasemin hanım. Ben hostes olmak istiyorum. Dızımde doğum lekesi var. Sorun teşkil eder mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu konuyla ilgili açıklama daha önce milyon kez yapmıştım hata yukarıdaki sayfada linkinide verdim sanırım görmediniz ama tekrar açıklayayım eğer leke yada yüzünüzde ise sorun olur ama vücudunuzun görünmeyen bir yerinde ise zatem görümeyecektir yani sorun olmaz

      Sil
  35. Merhaba YASEMİN Hanım
    lıse bıttıkten bu yana basvuru yapıyorum ve yaklasık 1 hafta once olan sunexpress kabın memurluguna basvurdum ve bugun cevab geldı mulakat için cagrıldım sonunda hep hayalım olan host lugua bır adım daha yaklastım
    sunexpress maasları 450 euro olarak yazıyor fakat bıraz araştırdım bu maaş aylık 2000 lıraya kadar cıkıyormus ve ılanda 2000 3000 arası yazıyordu dogru mudur ?
    dış uçuslara nasıl katılabılrım ?
    ben turızm lısesı ve suan devam etmekte odlugum acıktan unıversıtem var turızm sektöründe 9 yıldır çalısmaktayım
    sınavlarım için ızın alabılıyor muyum ?
    yasım 24 boyun 1.83 kılom 80 fızıkı acıdan sorun yasamayacagımı dusunmekteyim
    zorunlu emeklılık varmış dogru mudur ? yaş 35 dedıgı zaman bıtıyormuş bu meslek
    ve yukselebılmek için neler yapmalıyım ?
    sınava gıtmeden once takım elbıse gıysem abartı olucak mıdır ?
    şimdiden tesekkür ederim ve soruları yanıtsız bırakmadıgınız ıcın ayrıca tessekkur ederım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sun expresin maaşları iyi sanırım overtime da vardı orada tabi bu sizin şirketteki pozisyonuza ve tecrübenize göre değişir , sınav zamanı için mazeret izni alabilirsiniz , zorunlu emeklilik hakkında bir bilgim yok ama ilk kez sizden duydum ,sağlıgınız ve dış görüntünüz elverdiği sürece bu mesleği yapabilirsiniz , Takım elbise abartı olmaz giyin bencede , yükselme konusunda gelince zamanla tecrübe kazanıdıkça zaten sinyorita listesinde de yükselirsiniz ,pratik olma, ekip ve yolcuyla olan uyumunuz da çok önemli tabi .

      Sil
  36. yasemin ablam ya ben izmirde yaşıyorum pegasusa basvurmak istiyorum eger kabul edilirsem illa antalyada mı yasamam gerekicek :( yoksa pegasus izmirde de var mı cevaplarsan cok sevinirim ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pegasus izmirden alım yapıyor diye biliyorum telefon açıp merkeze sorabilirsiniz

      Sil
  37. merhaba yasemin hanım ben üniverste mezunuyum, ingilizce seviyem iyi derece ve 10 yaşından beri profesyonel olarak voleybol oynuyorum kabin memuru olmak istiyorum. mülakatlarda profesyonel olarak spor yaptığımı belirtmem bana bir artı sağlar mı?

    YanıtlaSil
  38. merhaba yasemin abla ben 17 yaşındayım lise üçe gidiyorum ingilizcem pekte iyi değil kursa gitmeyi düşünüyorum hiçbir sağlık sorunum yok yükseklik korkum var ama luneparkta yeniyorum bu durumu ben bu mesleği istiyorum ama tamda karar veremiyorum doğru bir kararmı diye lütfen cevap verin şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yukseklik korkunu yenmeden bu mesleği yapamazsın

      Sil
  39. Merhaba Yasemin hanım, sınav için izin alabilirmiyim diyen arkadaşa mazeret izni demişsiniz. Bunu bir ay önceden mi belirtmek gerekiyor? Ve maksimum ne kadar izin alabiliyoruz? Diyelim ki ben haftasonu bayram vs tatil günlerinde uçmaya razıyım ama ayda 4 defa her pazartesi izin almam gerekiyor. Bu tarz ayarlamalar yapılabiliyor mu? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet en az 1 ay önce haber vermeniz gerekiyor , her ay 4 defa izin istemeniz çok göze batar bu sizin işten çıkarılmanız için çok iyi bir sebeb olur

      Sil
  40. Yanlış sordum sanırım, ben ekstra izin değil de çalışma gününün kaydırılmasını soruyorum aslında. Yani bi nevi çalışma arkadaşlarıyla karşılıklı değişme ya da 1 ay önceden haber verilerek o günlere uçuş yazılmaması. Sonuçta ayda 7-8 gün iznimiz var diye biliyorum yanlış mıyım?(kışın daha fazla belki de). Bir de ben pilotluk eğitimi alıyorum,sizinle şartların aynı olduğunu düşünerek sordum bu soruyu. İşten atmak o kadar basit mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özel hava yolları ne yazık ki kabin ekibine karşı biraz acımasız , bir çok arkadaşım çok izin aldıkları için sezon sonu çıkartırıldı çok şahit olduğum için söylüyorum . Kokpit ve kabin ekibide hiç bir hava yolunda eşit tutulmaz kokpit her zaman daha torpillidir. Arkadaşlarınızla karşılıklı değişme o biraz sirket insiyafine kalmış bir de ekip planlamanın tutumuna tabi :) Ayda 7 - 8 gün iznide ilk kez sizden duydum bizim yoktu mesela

      Sil
  41. Merhaba yasemin hnm öncelikle bilgileriniz için teşekürler kabin memuru olmak için ortaokul mezunu olmak sıkıntı yaratırmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En az lise mezunu olmalısnız , ortaokul olmaz

      Sil
  42. Açık lise okuyan hostes olabilir mi ?

    YanıtlaSil
  43. Merhaba! İnsanların bu konuda cevaplandırmanız harika! Öncelikle, ben 4 dil biliyorum fakat tek sorun ensemde yani omuzuma yakın dövme olması bu sorun olurmu? Önerdiğiniz havayolları şirketleri nelerdir? Teşekkürler :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. görüşmeler sırasında dövmenizi saklayın sorun olmaz

      Sil
  44. Merhaba Yasemin hanim.size bir sorum olacak hosteslik mülakatlarinda yüzme mülakati oluyor mu.oluyorsa zorluk derecesi nedir.bende su korkusu var 😑 😕 Ben bütün kriterleri sagliyorum ama mülakatlarda ne yaşayacağımi bilmiyorum.yardimci olursaniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu sorunun cevabı bir sonraki yazımda var linki yukarıda var zaten

      Sil
  45. yasemin hanim merhabalar, ben 4 aylik evliyim, kabin memurlugu icin aranan butun kosullara uygunum, emirates'in sinavina girecegim, evli oldugum icin beni mulakatta elerler diye cok korkuyorum, bu konuda beni aydinlatirsaniz cok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evlisiniz diye sizi elemezler ama emirates için dubaide yaşamanız gerekiyor ve 4 aylık evlisiniz ?

      Sil
  46. Merhabalar Yasemin Hanım. Ben bir soru soracaktım. Hosteslikte türban sorun yaratır mı? Hiç türbanlı hostes gördünüz mü? Böyle bir şey mümkün mü ? Cevap verirseniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabikide mümkün değil , ama arab havayollarında çalışabilirsiniz

      Sil
  47. Merhaba yasemin hanim THY kavim memuru için bi sorum olacaktı yüzde kulağa doğru bi doğum lekesi var genelde herkes alerjik yada temre siğil saniyor sorarlarsa alerjik desem olur mu estetikle aldirmayi dusunuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yakın bir zamanda oluştuğunu söyle bence çok rahatsız etmiyorsa fazla takılmazlar

      Sil
  48. Merhaba Yasemin hanım ben Çağla blogunuz gerçekten çok güzel çok severek okudum ve bir soru sormak istiyorum bende kabin memurluğu ile ilgili ben 27 yaşındayım devlet memuru olarak çalışıyorum ama içimdeki havacılık aşkını söndüremiyorum. Sizce 27 yaş hostesliğe yeni başlamak için geç bir yaş mıdır? Birkaç 27-28 yaşında işe alınan kişi örneği görsem bende işimi bırakıp evet oluyormuş deyip sınava girmek istiyorum. Yorumlarınız benim için çok önemli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence cok geç kalmadınız , başvurabilirsiniz . Havacılıktaki yaş biraz da görüntü ve fizikle ilgili aslında. Ona bakarsanız 40 yaşına gelmiş halen hosteslik yapan arkadaşlarım var :)

      Sil
  49. Merhabalar yasemin hanım, ben 20 yaşındayım ve myo mezunuyum, hostes olmayı çok istiyorum. Şuan ingilizce için özel kursa gidiyorum üst seviyeye ulaştım. Aynı zamanda almanca öğrenmeye başlayacağım. Size sorum şu olacaktı, uçuş firmaları seçtikleri elemanları eğitime aldıklarında, bunu ücret karşılığı mı yapıyor, yani eğitim ücretlimi yoksa söz konusu değilmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şu anda 5000 tl karşılığında eğitim veren tek şirket Atlas . Diğerlerinde böyle bir durum söz konusu değil ,eğitimler ücretsiz

      Sil
  50. Merhabalar yasemin hanım. Sivil havacılık okuyanları THY ve flybird direkt alıyor demissiniz. Mülakata tâbi tutulmuyorlar mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. direk değilde öncelik tanınıyor desek daha doğru olur , mülakatlara tabi tutuluyorlar.

      Sil
  51. İyi Günler Yasemin Hanım, Bu blogu açtığınız için teşekkürler, Size birkaç sorum olacak bugün yenibiris.com da My Film Prodüksiyon adında bir şirketin Özel Uçak Hostesi aradığını gördüm, Bu firma hakkında bilgiye sahip misiniz? Ve Özel Uçak Hostesi ne kadar maaş alıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç duymadım zaten hiç bir şirket o başlık altında hostes aramaz her firmaya güvenmeyin

      Sil
  52. merhaba ,kabin memuru için bayanların erkeklere göre daha fazla alınmaları gibi bir şey var mı? ben staj yapmıştım hava limanın da uçuş sonrası uçuş ekibi gelirken erkek kabin memuru hiç veya bir kişi oluyordu daha çok bayan hostesler acaba bu uçuş firmasına göre mi değişkenlik gösteriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bazı şirketler hiç erkek kabin memuru almazken bazıları az alıyor ne yazık ki baylar bu konuda biraz şanssız :(

      Sil
  53. Muhammet Ali SURATOĞLU24 Aralık 2014 11:39

    Merhaba ben muhammet ali suratoglu

    yasemin hanim

    kolumda cam kesigi nedeni ile ince uzun bir dikisi izi var ama uzun gömlek giydigim zaman gorunmuyor ayrica 4 ay once ameliyat olmustum
    sizce kabin alimlarinda sorun Yasar miyim?

    Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzun gömlekte sorun olmayabilir ama yaz sezonunda yarım kollu gömlekte sorun yaratabilir , ama yine gözükmüyorsa sorun olmayacaktır

      Sil
  54. merhaballar yasemin hanım,öncelikle sabır ve itinayla tüm sorulara tek tek yanıt verdiginiz ve hostes olmak isteyenlere yardımcı olduğunuz için tesekkur ederim. Ben bu yıl hosteslik için mulakatlara başvurmak istiyorum.boy kilo sorunum yok.İngilizce dışında ekstra olarak uç dil daha biliyorum ancak benim bacagımda ve maalesef ki görünen kisminda bir dikiş izin var çocukluğumdan kalma:((( ve acikcasi uzaktan dikkat edildiğinde fark edilebiliyor.bunu hava yolları sorun eder mi ? Özellikle türk hava yolları... Yani o iz yüzünde dillerimin geçerliliği az midir
    Simdiden cevabiniz için tesekkur ederim iyi calismalar:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım sorun etmezler bence siz mülakatlar sırasında pantolon filan giyin ya da opak çorap . Bacakta olduğu için çok sorun olacağını zannetmiyorum

      Sil
  55. Merhaba Yasemin hanim. Ingilizcenin yaninda almanca degil de rusca bilmemiz de avantaj saglar mi yoksa ruscanin etkisi olmaz mi? Ayrica yuzme konusunda ben suyun altinda yuzemiyorum uzerinde iyi yuzuyorum derin olimpik havuzda da yuzdum ama su altinda kalamiyorum hep ustte yuzuyorum problem olur mu aydinlatirsaniz cok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her ek dil mutlaka avantaj sağlar , suyun üzerinde bir süre kalabilmeniz yeterli !

      Sil
  56. Yasemin hanim oncelikle bilgilendirmeleriniz icin cok tesekkurler. Bizlere bu konuda ki yardimlariniz karsiliginda aldiginiz iyi dilek ve dualar umarim size ve guzel kiziniza ulasir. Hosteslikte emeklilik yaşı kactir acaba bu konuda da aydinlayirsaniz cokk sevinirim. Iyi gunler iyi seneler dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emekililik yaşı hakkında pek bir bilgim yok

      Sil
  57. merhaba yasemin hanım şimdi herhangi bir havayolu firması kabin memuru alımı ilanı yaptıktan sonra ben başvursam ve mülakattan geçemesem,sonra başka bir firmaya herhangi bir tarihte alım için ilan verse bunlara başvurabilirmiyim.şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  58. yasemin hanım merhabalar. ben 91 doğumluyum ismim yasin. gayet prezentabl görünümlü diksiyonu düzgün özgüveni olan biriyim. ıngılızcemde speaking imde iyi sayılır ama ben dahada ılerletmek ıcın ıng kursuna yazıldım. bu sene basvurmayı dusunuyorum kabin memurlugu için. benim tek sorunum yuzme konusu. bugune kadar boyumu aşan havuzlarda yuzmedım o yuzden su yuzeyınde durabılırmıyım bılmıyorum tabıkı. bu konuda kendılerı bır egıtım verıyormu. mulakat sonucunu bu yuzme olayı ne kadar etkiler ögrenebilirmiyim sizden cunku yukarıdakı konusmalarınızda suyun uzerınde bıraz kalmanız yeterlı demışsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır şirket yüzme konusunda eğitim vermez eğer elemeleri ve mülakatları geçerseniz bu yüzme konusunu çok dile getirmeyin size mock up eğitiminde sadece havuzda bir yerden kısa mesafeli bir yere geçmeniz isteniyor olimpik yüzücü olmak şart değil

      Sil
  59. Yasemin abla bende hostes olmak istiyorum boyum kilom herşey uyuyor ingilizcem de var tek sorun gaziantep de yaşıyor olmam eger mülakatlara girersem birkaç günlük ıstanbul a gidebilirim. acaba gaziantep de mülakatları olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pelincim şu anda bildiğim kadarıyla Gaziantep merkezli bir havayolu şirketi yok bu durumda illaki şehirdışına çıkman gerekiyor yani mülakatlar Gaziantepte olmaz

      Sil
  60. bir firmaya başvurduktan sonra ingilizce mülakattan geçemediğin takdirde ne gibi kötü sonuçlar olabilir yani sicilimde yazması falan eksi bir durum yaratır mı daha sonra başka firmalara başvurumlarımda teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır hayır hiç bir şey olmaz merak etmeyin

      Sil
  61. Ben yusuf kaya öncelikle herkesin sorularını yanıtladığınız için teşekkür ederim uçak hostu olmak istiyorum hostların hafta lık tatilleri varmı iç hatlar dış hatlar ortalama tatiller i öğrenmek istiyorum şimdi den teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haftalık uçuş saatiniz dolduğu takdirde off oluyorsunuz zaten , 1 seneyi doldurtan sonra 15 gün yıllık izin hakkınız olur bunun dışında 3 günü geçmeyen mazaret izni kullanabilirsiniz

      Sil
  62. Merhaba:) benim size bi kaç sorum olucaktı. Ben kabin memurluğu için bütün mülakatlardan ve sınavlardan geçtim sıra eğitim aşamasına geldi. Eğitimlerdeki bütün dersler ingilizce mi oluyor, yani hiç türkçe dersimiz yok mu? Bu beni zorlayabilir çünkü dersi anlayıp quizlerden geçmek kolay değil:( bu konu hakkında tecrübeli birinden daha detaylı öğrenmem lazım. Lütfen cevabınızı dört gözle bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derslerin hepsi türkçedir , belki eğiitim kitabınız ingilizce olur .

      Sil
  63. Merhaba yasemin abla ben alman dili edebiyatı ögrencisiyim 20 yaşındayım 1.76 boyundayim.Su an erasmus programıyla 2 donemlik almanyada eğitim göruyorum derdimi anlatacak anlayacak kadar almanca ve ingilizce bilgim var ve gelistirmiye devam edecegim work and travel programıylada amerikaya gitmek istiyorum.Gözlerim 1.50 gözluk kullanıyorum ama lens takabilirim ya da göz ameliyatıda olabilirim.Host olmak istiyorum ve host/hosteslerin ingilizce bilgileri çok mu iyi yada belirli bir seviyemi gerekir.
    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten iyi olması gerekiyor çünkü bir çok yazılı ve sözlü mülakata tabi tutuluyorsunuz !

      Sil
  64. Hos hostes maaşları ne kadar ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şu anda sanırım tecrübesiz kabin memuru maaşı 800 euro diye biliyorum tabi üç aşağı beş yukarı şirketten şirkete değişir bu sizin tecrübeli ve kıdemli olmanıza bağlı olarak ta degişicektir

      Sil
  65. Yasemin abla acaba ozelden konusma sansimiz var mi bana akil verecek ve bilgilendiricek birine ihtiyacim var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. osmozkadini@hotmail.com adresine mail atabilirsiniz

      Sil
  66. Tecrübeli olursak yani 2 dil biliyoruz yüzümüz düzgün boy pos desen yerinde marmara üni.çıkışlı erasmus yapmış sw de iyi yerinde demek istediğim yani kısacası tecrübeli olursak maaşımız ne kadar olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorunuzu cevaplamıştım bir üste bakınız lütfen !
      gerçekten artık bu tarz gelen soruları da cevaplamıycam !

      Sil
  67. merhaba yasemin hanım,
    sitedeki yorumları inceledim aklıma şu sorular takıldı.sezon sonu elenenlerden bahsetmişssiniz bu işten çıkarılmak anlamına mı geliyor?sezon boyunca denetim mi yapılıyor tam anlayamadım açıklar mısınız?birde bu meslekte emeklilik yaşı nedir?hostesin 1 ay da kaç günü boş geçer? teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sezon sonu yetersiz olan kabin memurlarının sözleşmesi biter ve yenilenmez . SEzon boyunca her ucusta denetim yapılır hakkınızda rapor tututlur diğer sorularınızn cevabı da var milyon kez cevaplamıştım

      Sil
  68. Merhabalar Yasemin Hanım,
    Gerçekten birçok soruyu birkaç kez yanıtlamışsınız.İlginiz için ben herkes adına teşekkür ederim:)
    Benim sorum aynı gibi görünse de farklı...Haftaya ingilizce sınava çağrıldım,şundan dolayı gidip gitmemekte kararsızm.Ben 6 sene boyunca lens taktım ve artık gözlerimi çok kuruttuğu için takmam imkansız,çok acıtıyor.Mecburum gözlük kullanmaya:( Gözlüklü kabin memuru asla ve asla olamaz diyorsanız eğer sınava gitmiyim boşuna?:( Ya da şansımı deneyim mi? Çünkü Hacettepe ünv. Alman dili ve ed.mezunu,ingilizce ve almanca iyi derecede bilen biriyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olmaz diye kesin bir yargıda bulunmak istemem , bu durumda biraz şirket politikasıyla ilgili tabi , bence kesinlikle gidin , sorarlrsa durumunuzu izah edersiniz

      Sil
  69. Merhabalar Yasemin Hanım. Kabin Amirliği Bölümü'nü okuyan Tesettürlü bir bayan çalışırken peruk taksa veya başını açsa olur mu sizce? Lütfen cevabınızı bekliyorum…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesettürlü bir bayanın bu meslek için basını açması ne kadar doğru onu bilemem ama peruk takmak zaten yasak ,sanırım biraz kafanız karışmış

      Sil
  70. Merhaba yasemin hanim thy na basvurdum ana dilim fransizca ve ingilizcemden daha iyi ingilizcem ise cok iyi dehil derdimi anlatacak kadar bu alimlara sadece iki fil bilen basvurabiliyormus turkiyede yasuyorum sizce şansim varmi nedir fransizcamdan öturu bi öncelik taninma olabilir mi cok tesekkürler şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesin bir şey diyemem mülakata girenlerin insiyatifine bağlı artık

      Sil
  71. Merhabalar benim boyum 1.70 kilom 59 fiziksel olarak uyuyor fakar bacagimda ufak iz arka tarafinda bilegimde yanik izi var fakat sadece yakindan bakilinca belli ve dudagimin kenarinda tirnak izi var ama fondoten ile kapanabilecek vaziyette engel olur mu? Simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
  72. Yasemin hanım merhaba

    Benim kolumda ameliyat izi mevcut 17 cm uzunlugu 'S' seklinde görünmeyecek kadar ince şekilde de inceliği vardır.(cam kestiği için ameliyat olmustum yara izi fazlaydı sonrasında estetik oldum şimdi cok daha iyi ) sizde sıkıntı yaratırlar mı?

    Tek sorunum kolumda ki iz ingilizce dahil başka sıkıntım yok...

    YanıtlaSil
  73. Merhaba yasemın hanım sunexpress ıngılızce sınavına çağrıldım fakat kolumda dövme bu sorun teşkil edermi

    YanıtlaSil
  74. Merhaba Yasemin Hanim öncelikle blog için teşekkürler çok başarılı , sorum şu Thy tarafindan çağrıldım , eğer kabul edilirsem İstnbul'da yaşamam gerekiyor mu ? Şu an Ankara'da ikamet ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet İstanbulda yaşamanız gerekiyor ama sanırım zaman zaman thy ankaradan kabin ekibi alıyor

      Sil
  75. Uçuşlarınız iptal olduğunda ne yapıyorsunuz. Boş gününüz olarak mı devam ediyor yoksa havaalanında bulunmak durumunda mı kalıyorsunuz. Bunca soruya bu kadar cevaptan dolayı sabrınız ve yardımlarınız için çok teşekkür ediyorum işinin kadını ablacım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz havaalnaında değilde evde bekliyorduk uçuş iptal olursa evde stand bye olarak bekliyorduk :)

      Sil
  76. Yasemin hanim Sunexpress te tayin işlemleri oluyormu farklı şehirlere bilginiz var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır zannetmiyorum sun expresin ama merkezi Antalya

      Sil
  77. merhaba yasemin hanım ben 4 yıllık spor akademesi mezunuyum fitness eğitmenliği yapıyorum küçükken astım hastalığı geçirdim allaha şükür o hastalığı yendim hiç bi sıkıntım yok host olmamda bi engel olurmu sizce şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  78. YASEMİN HANIM GERÇİ BİRKAÇ CEVAPLARINIZDA GÖRDÜM FAKAT BEN NET OLARAK SORMAK VE SİZDEN BİR CEVAP ALMAK İSTERİM.BİZ ANTALYADA İKAMET ETMEKTEYİZ OGLUM THY YE BAŞVURDU HOST OLARAK ÇAĞIRDILAR . SORUM ŞU ANTALYADA İKAMET ETTİĞİMİZDEN UÇUŞLARI BURADAN MI YAPACAKTIR. YANİ İSTANBULA TAŞINMAMIZ ŞARTMI. BU KONUDA SIKINTI OLURMU.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet mutlaka taşınmalısınız çünkü Thynın antalya merkezi yok

      Sil
  79. Yademin hanim sinava cagirildim ancak yeni dogum yaptim yarisini verdim kilomun yarisini veremedim şu boy ve kilo konusunda nasil bi uygulama mesela benm boyum 1.70 cm boyuma gore fazlam var bilgi verirseniz sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. boy ve kilo doğru orantıda olmalı her şirketin kuralı farklıdır , birazda insiyatif meselesi

      Sil
  80. merhabalar yasemin hanım ıntıhar amaclı ılac almıstım hastahanede yatmıstım ve polısler adlı vaka olarak degerlendırdıler adlı sıcıl kaydı sartlarınızda gırmeme engel olabılırmı sımdıden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır tabiki olmaz siz suç işlememişsiniz ki !

      Sil
  81. Yasemin hanım tek bir sorum olucak benim arkadaşımın ingilizce si kuvvetli şekil de iyi gramer i de güzel fakat kendisi lise 3den bırakmış okulu ama kendini n hostes olmaya hevesi var olmak istiyor bana bu konuda yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  82. Yasemin Hanım Merhaba,

    Benim size 2 sorum olacaktı. Yanıtlarsanız çok sevinirim. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

    1- Kabin memurlarının dar gövdeli uçaklarla başladıklarını okudum. Benim ikinci dilim Portekizce ve bildiğim kadarıyla Brezilya'ya geniş gövdeli uçaklar uçuyor. Bu uçaklar da başlama şansımız varmı?

    2- 1,5 / 2 aylık eğitimler boyunca herhangi bir ödeme alıyor muyuz?

    Cevaplarınız için tekrar teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen yanlış bir bilgi şirketin bünyesinde hangi uçak tipi varsa kabin memurları o uçaklarla uçar .Bazı şirketler eğitim süresince harcama verirken bazıları vermeyelir tamamen şirket politikasıyla ilgili

      Sil
  83. Merhaba Yasemin hanım çok az derece de kekemeliğim var bu host olmama engel olur mu

    YanıtlaSil
  84. Yasemin Hanım merhaba! Ben sitesini az önce keşfettim:) Bu cuma günü sabah 9'da THY'de kabin memurluğu sınavına gireceğim. Ankara'da oturuyorum uçakla gitmeyi planlıyorum da sınav süresi hakkında bilgim yok o yüzden dönüş biletini hangi saate alacağımı bilemedim. Sizin bilginiz var mı acaba? Bir de aynı 2. aşamaya geçme ihtimali de olabilirmiş yani kurul mülakatı falan o sizce ne kadar sürer?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence dönüş biletinizi akşam saatlerinde alın ya da gece konaklama yapın en garantisi . Mülakat kaç saat sürer çok net bir şey diyemem

      Sil
  85. her iki bacağımdada platin var ama bu yürümeme koşmama engel değil bu durum hostes olmak için engel midir?

    YanıtlaSil
  86. Yasemin ablacim ben d.bakirda ikamet ediyorum d.bakir da bildiğiniz sirket var mi

    YanıtlaSil
  87. Thy host olarak başvuru yapmayı düşünüyorum, yanlız geçen yıl iş yerinde vergi levhası OLMASINA rağmen, Belediye ruhsatını geciktirdiğim için Mahkemeye intikal etti ve 80 tl para cezası aldım. Arşiv kayıtlarında çıkar mı, başvuruma engel olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır engel olmaz sonuçta siz sabıkalı değilsiniz

      Sil
  88. Yasemin hanım uçak güvenlik görevlisi ne iş yapar bide üniformalımı çalışır bilgi verebilirmisiniz uçakdamı görev alır yoksa hava alanındamı başvurmayı düşünüyorum ama ne iş yapar bilemiyorum lütven cevap verin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uçak güvenlik görevlisi hava alanından bağımsızdır onların bağlı olduğu birimler farklıdır. Ayrıca Üniformalı olarak çalışmazlar

      Sil
  89. hayırlı günler Yasemin Hanım. yaşında iken sağ gözümü tarlasda bıçakla oyun oynarken kaybettim.sol gözümde ise hafif derecede astigmatım var ve gözlük kullanıyorum.Bu durum brnim kabin memuru olmama engel teşkil eder mi?saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok üzgünüm ama sorun olabilir :( çok geçmiş olsun

      Sil
  90. Merhaba yasemin hanim bu bazi havayolu sirketlerinin (atlasjet vs) verdigi egitimlere hangi kriterleri gecenler katilabiliyor para odemek sartiyla? Yani ingilizcem orta seviye fakat diger kriterler tamam olsa egitimlerine katilabilirmiyim

    YanıtlaSil
  91. Yasemin hanım merhaba, benim 4 tane kedim var. Dolayısıyla ellerimde ve kollarımda farklı zamanlarda olmuş olan bazı tırnak ve diş izleri var. Bazılari son bir kaç gün içinde olduğu için kırmızı duruyor. Genellikle kalıcı olmuyorlar ama önümüzdeki hafta mulakatım var, acaba dövme kontrolü sırasında sorun olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorun olacağını zannetmiyorum sorarlarsa durumunuzu açıklarsınız , ama siz yinede pudra ve fondotenle kapatmaya çalışın

      Sil
  92. Yasemin Hanım merhaba. bütün yorumları okudum fakat kendimle alakalı olan durumla ilgili bir soruya rastlamadım. Ben bütün koşulları sağlıyorum fakat tek sorun yüzme biilmiyorum. thy aranan sartlarda yüzme bilen gibi bir ibare yok ama bu benim için sorun olur mu mülakat süreçlerinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi bakmamışsınız yukarıda linkini verdiğim sayfalarda mevcut http://yaseminindiktikleri.blogspot.com.tr/2014/09/ucus-hostesligi-hakknda-en-cok-sorulan.html

      Sil
  93. Yasemin hanim merhaba benimde bir sorum olacak size cevabinizi bekleyecegim.
    Benim inglizcem yok fakat ruscam cok iyi ukraynacada anliyorum inglizcem yok diye beni alirlarmi? Yoksa ogrenmem sartmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaman zaman rusça bilen kabin memuru ilanları çıkıyor tabi , ama ingiizce bilmemeniz size eğitim sürecinde , anonslarda ve yolcularla iletişimde sıkıntı yaratacaktır bence öğrenin

      Sil
  94. sizlere cok tesekkur ederim ne kadar cömert bir insansiniz.bilgilerinizi bizimle paylasmaktan ve sabirla cevaplamanizdan dolayi tesekkur ediyorum bircok soru isaretim kafamdaki gitti..

    YanıtlaSil
  95. Yasemin abla hosteslik için başvuru yaptığın da tekrar yapabilme Şansın oluyor mu ?

    YanıtlaSil
  96. yasemin abla ben 16 yasımdayım aslında hoteslıge cok ilgim yoktu annemle konustuktan snra arastırmaya basladım herseyim uygun size 2 sorum va 1. benim gözlerimde 2 numara bozukluk var uzagı cok iyi goremıyorum gözlük kullanıyodum sonra lens kullanmaya basladım bi sorun olurmu
    2. soru ben elektrik okuyorum nasıl gecıs yapabılırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçiş kısmını bilmiyorum ama lens kullanmanız sorun olmaz

      Sil
  97. Yasemin Hanım, Öncelikle çok naziksiniz hiç bir soruyu yanıtsız bırakmamışsınız. Sizi geç buldum ama blogunuzu severek takip ediyorum. THY ye başvuruda bulundum. BOyum 1.58 kilom 52. İngilizcem oldukça iyi her tarafta 1.59,5 da bile eliyorlar ve eksik ölçüyorlar yazmışlar. İngilizcemin iyi olması sizce boyumdaki 2 cm i örter mi? Yani en azından mülakata hak kazanmak 2 cm için elenmek beni çok üzer.
    Çok teşekkürler şimdiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım elenmezsiniz ama thy bu konuda diğer havayollarına göre daha katı , elenirseniz sizde başka havayoluna başvuru yapın .

      Sil
  98. diş dolgusu olanlarda sıkıntı yaşanıyor mu basınçtan dolayı? bide burnumda deviasyon var onu sorun ederler mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğer dolgu kırık yada düşmüşse sorun olur , iniş kalkışlarda ağrı yapar ama normal dolgularda böyle bir sıkıntı olmaz. Deviasyonun sorun olacağını düşümüyorum .

      Sil
  99. Yasemin hanım merhaba ben Aykut benim öğrenmek istediğim mülakatlarda genel kültür mü soruyorlar ? Yada mülakatta nelere dikkat dikkat etmeliyiz ? Bide psikolojik baskı uygulanıyomuş Bi nevi sabır testi bu konularda bilgi verirseniz sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yazımda var okuyunuz lütfen http://yaseminindiktikleri.blogspot.com.tr/2014/09/ucus-hostesligi-hakknda-en-cok-sorulan.html , psikolojik baskı filan yok tabi

      Sil
  100. Canim seni burda gormek cok guzel.En ustteki birlikteki Inter Airlines fotomuzu gorunce duygulandim.Guzel gunlerdi, keske olsaydinda yine beraber uçsaydik.yeni kariyer hayatinda başarilar diliyorum

    YanıtlaSil